Zapytana o rolę Patient Experience Managera w placówce medycznej wyjaśniła, że jest ona kluczowa w budowaniu kultury dbania o jakość i dobre doświadczenia pacjentów.
- To on nadaje kierunek tym zmianom, ale odpowiedzialność za dostarczenie pacjentowi wartościowej opieki i za jego satysfakcję jest wspólna. Każdy pracownik, niezależnie od swojego stanowiska, powinien być świadomy, jak ważne są jego działania dla całościowego doświadczenia pacjenta. W mojej opinii, temat ten powinien być ważny dla wszystkich pracowników placówki medycznej. Pacjenci oczekują, że każda osoba, z którą mają kontakt, będzie dążyła do zapewnienia im jak najlepszej opieki i komfortu. Tworzenie pozytywnych doświadczeń pacjentów to wspólne zadanie całego zespołu, a nie tylko menedżerów - wyjaśniła Agnieszka Nowak-Musiej.
Szefowa MediMentors zaznaczyła, że jej firma pomaga w realizacji strategii Patient Experience.
- Zespół MediMentors składa się z profesjonalistów doświadczonych w zarządzaniu placówkami medycznymi i wspieraniu innych menedżerów w doskonaleniu procesów w celu dostarczenia pacjentom najwyższej jakości i najbardziej wartościowej opieki. Nasz zespół obejmuje lekarzy różnych specjalności, pielęgniarki, prawników, specjalistów od zarządzania zasobami ludzkimi, komunikacji, trenerów, mentorów i menedżerów projektów. Dzięki szerokim kompetencjom wspieramy placówki na wielu poziomach - powiedziała.
Jako przykład podała wdrażanie wewnętrznych systemów zarządzania jakością, redukcję błędów i szkód dla pacjentów, usprawnianie pracy medyków, minimalizację ryzyka i poprawę bezpieczeństwa pracy personelu.
- Uczymy personel, jak przeprowadzać analizy incydentów, aby dojść do źródłowych przyczyn problemów. Opracowujemy działania naprawcze o wysokiej skuteczności, eliminujące czynniki ludzkie. Oceniamy efekty wprowadzonych zmian, aby sprawdzić, czy pomagają chronić kolejnych pacjentów przed podobnymi szkodami - wymieniała.
Cała rozmowa na łamach nowego czwartego numeru e-magazynu "Patient Experience Manager".