W ciągu tych 10 lat przeszłam drogę od jednoosobowego gabinetu psychoterapii do placówki, w której przyjmuje 16 specjalistów, a pacjenci mogą skorzystać nie tylko z psychoterapii, ale także z leczenia seksuologicznego, psychiatrycznego czy psychoterapii uzależnień. Warto również wziąć pod uwagę, że nie tylko ilość no-show, ale również tych odwołanych w ostatnim momencie w placówce takiej jak Pilskie Centrum Psychoterapii znacząco wpływa nie tylko na wyniki finansowe ale i na poziom niezadowolenia naszych specjalistów. Wizyta u psychologa/ psychoterapeuty trwa 50 minut. Nawet odwołanie wizyty kilka godzin przed nie umożliwia zmiany grafiku w zadawalający sposób, a luki które w ten sposób powstają są bardzo znaczące. Z pewnością zarządzanie tymi wszystkimi aspektami nie udałoby się, bez odpowiednich technologii i narzędzi.

Placówek podobnej wielkości jak nasza z pewnością w Polsce są tysiące i borykają się z podobnymi jak my problemami. Z jednej strony potrzebujemy sprawnych i nowoczesnych technologii z drugiej nie dysponujemy też takimi środkami jak duże ośrodki na ich wdrażanie. Potrzebujemy więc partnerów, którzy z jednej strony dostarczą nam skuteczne i nowoczesne narzędzia z drugiej strony ich cena też musi być dostępna dla placówek takich jak nasza. Z pomocą przyszedł nam program drEryk egabinet na którym w tej chwili pracujemy. Dzięki wspólnie wprowadzanym rozwiązaniom pomaga on sprawnie zarządzać wizytami pacjentów oraz czasem pracy specjalistów.

Problem

W placówkach prywatnych brak odpowiedniej informacji dla lekarza o odwołanej wizycie może stanowić poważny problem, który wpływa na efektywność działania i jakości obsługi pacjentów. W odróżnieniu od publicznych jednostek, placówki prywatne często operują na ściślejszych harmonogramach, a niewykorzystane terminy oznaczają nie tylko straty czasowe, ale również finansowe. Gdy pacjent odwołuje wizytę w ostatniej chwili lub wcale nie informuje placówki o swojej nieobecności, lekarz zostaje bez możliwości odpowiedniego dostosowania swojego planu pracy. Ten czas, mógłby być przeznaczony na przyjęcie innego pacjenta, lub prywatne sprawy.

Dodatkowo, w placówkach prywatnych, gdzie pacjenci często płacą za wizytę z własnej kieszeni, nieodwołane wizyty mogą skutkować również większymi stratami finansowymi dla podmiotów, ponieważ potencjalni pacjenci czekający na dostępne terminy tracą możliwość uzyskania opieki. Obserwowaliśmy rosnące niezadowolenie kadry medycznej wynikające z zamieszania w grafikach, które pojawiało się w wyniku odwołanych wizyt pacjentów bez odpowiedniego powiadomienia. Te nieoczekiwane zmiany w harmonogramie pracy lekarzy wprowadzały chaos i wpływały negatywnie na efektywność pracy całego zespołu...P

Cały case na łamach bezpłatnego, specjalnego wydania magazynu "Patient Experience Manager".

© ℗ Wszelkie prawa zastrzeżone