Kim są „Zetki”?
W codziennym życiu pokolenie Z kieruje się głównie wartościami. Potrafią podporządkować im swoje codzienne funkcjonowanie. Wyróżniają się kreatywnością i chęcią zmiany świata na lepsze. Najważniejsze wartości dla nich to: szczęście, rodzina, realizowanie pasji, ekologia, niezależność, zdrowie i miłość. Praca zawodowa nie jest celem samym w sobie, a jedynie drogą do osiągnięcia życia w zgodzie z wartościami. Podobnie podchodzą do procesu leczenia lub badań – ma on być pomocą, mostem do szczęśliwego życia w zdrowiu, niezależności, a tym samym możliwością, przepustką do realizowania swoich pasji.
Jako pokolenie bardziej świadomie podchodzą do kwestii zdrowia, a tematy tabu przestają dla nich istnieć. Chętnie wymieniają się opiniami na temat sposobu obsługi czy realizacji usług, szczególnie gdy za nie płacą. Mają do tego świetne narzędzie – smartfon stale połączony z Internetem, który daje im dostęp do ogromnej bazy wiedzy. W ciągu kilku minut są w stanie przedstawić szeroki research informacji na przeróżne tematy, co sprawia, że trudno jest ich zwieść. Cyfrowy świat, którym są otoczeni, wzmacnia w nich brak cierpliwości. Nie chcą czekać w kolejkach, wisieć na infolinii czy stać w korkach, tym bardziej jeśli mogą załatwić coś zdalnie. Dlatego uwielbiają aplikacje i nowe technologie, które pozwalają im być w kilku miejscach naraz. Niestety cierpi na tym kilka aspektów, a przede wszystkim ich skupienie i uważność. Za to trafia do nich prosty przekaz, nieskomplikowana instrukcja czy wsparcie kogoś, kto poprowadzi ich za rękę. Wartość dostrzegają w sukcesach osiąganych drogą pracy, a nie koneksji czy zależności od czyiś wpływów...P
Cały artyuł na łamach trzeciego numeru e-magazynu "Patient Experience Manager".