- Podstawą doświadczenia pacjenta jest zaufanie. W opiece medycznej, gdzie mówimy o najbardziej wrażliwych danych i decyzjach mających kluczowe znaczenie dla zdrowia, zaufanie jest absolutnie fundamentalne. To jednocześnie ogromna szansa i wyzwanie – mówi Konrad Kniaź.

Z jednej strony specjaliści coraz chętniej angażują się w budowanie swojego wizerunku, korzystając z rzetelnych opinii pacjentów, prowadząc dialog i wzmacniając kapitał zaufania.

- Takie podejście jest nie tylko godne podziwu, ale także niezwykle skuteczne w długoterminowej perspektywie – podkreśla.

Z drugiej strony budowane przez lata zaufanie może zostać szybko utracone.

- Wystarczy jedna fałszywa opinia lub przypadek, w którym specjalista nie posiada odpowiednich kwalifikacji do świadczenia konkretnej usługi. Nasza rola polega na tworzeniu bezpiecznej przestrzeni dla uczciwych specjalistów i skutecznym eliminowaniu przypadków nadużyć – tłumaczy szef Patient Care w DocPlanner (ZnanyLekarz.pl).

DocPlanner stale doskonali mechanizmy weryfikacji oraz wdraża nowe technologie, by zapewnić najwyższą jakość opinii i ochronę przed manipulacjami.

- To swego rodzaju wyścig, w którym musimy stale przyspieszać, ponieważ metody obchodzenia zabezpieczeń stają się coraz bardziej zaawansowane. Robimy to z pełnym przekonaniem, że warto – zarówno dla dobra pacjentów, jak i uczciwych specjalistów - dodaje.

Na pytanie, kto ma największy wpływ na Patient Experience, Kniaź odpowiada bez wahania, że lekarze i specjaliści.

- Jednak wszyscy uczestnicy procesu opieki zdrowotnej, w tym firmy takie jak ZnanyLekarz, mogą aktywnie wspierać ich w tym zadaniu - tłumaczy.

Jako przykład wsparcia podaje wirtualnego asystenta Noa Notes.

- Noa pomaga specjalistom w tworzeniu dokumentacji medycznej. Analizuje rozmowę z pacjentem, identyfikuje kluczowe informacje, a następnie przygotowuje notatkę zgodną z preferowanym szablonem lekarza. Dzięki temu specjaliści oszczędzają nawet 30 proc. czasu podczas każdej wizyty – wyjaśnia Kniaź.

Dzięki Noa Notes lekarze mogą w pełni skoncentrować się na pacjencie.

- Pacjenci są pozytywnie zaskoczeni i zachwyceni, że lekarz podczas wizyty poświęca im pełną uwagę, patrząc w oczy, zamiast notować na komputerze. To ma ogromny wpływ na jakość relacji lekarz-pacjent i wzmacnia poczucie, że opieka medyczna staje się bardziej ludzka – dodaje.

Nowoczesne technologie, takie jak Noa Notes, pokazują, jak ważne jest połączenie innowacji z empatią. Dzięki takim rozwiązaniom zarówno pacjenci, jak i specjaliści mogą czerpać korzyści z bardziej efektywnej i przyjaznej opieki zdrowotnej.P

Cała rozmowa na łamach pierwszego numeru magazynu "Patient Experience Manager"

© ℗ Wszelkie prawa zastrzeżone