Customer Experience Manager
Patient Experience Manager

04/2025

Kup ten numer w formie: papierowej (wysyłka InPost Kurier lub Paczkomat) lub e-wydania! A najlepiej dołącz do grona prenumeratorów PREMIUM - sprawdź korzyści!

partner wydania

W numerze m.in.:

Obsługa pacjenta w erze AI: demokratyzacja czy personalizacja?
Jesteśmy dziś świadkami dynamicznej ewolucji napędzanej sztuczną inteligencją. Ewolucja ta nie ominęła obszaru ochrony zdrowia, a wręcz przeciwnie – pobudza świadomość menedżerów placówek medycznych i buduje coraz wyższe oczekiwania pacjentów w zakresie dostępności i standardów obsługi...
Lean i PX mówią jednym językiem – językiem troski
Lean w ochronie zdrowia to nie zestaw narzędzi – to sposób realną wartość. Grzegorz Koczor w rozmowie z magazynem „Patient Experience Manager” opowiada o osobistym impulsie, który zaprowadził go do Lean, o tym, jak budować kulturę ciągłego doskonalenia w szpitalach oraz dlaczego PX i Lean to dwa języki tej samej troski o człowieka...
Zanim MED spotka TECH: Jak optymalizacja procesów medycznych przekłada się na lepsze doświadczenia pacjentów
Współczesna ochrona zdrowia znajduje się w punkcie zwrotnym, napędzanym przez dynamiczny rozwój technologii. Wysokie oczekiwania społeczne wobec systemu ochrony zdrowia w Polsce idą w parze z pilną potrzebą poprawy efektywności i jakości opieki...
Lekarze pod presją – jak rynek pracy wpływa na doświadczenie pracownika w ochronie
Choć o rynku medycznym najczęściej mówi się w kontekście dostępności specjalistów i jakości opieki nad pacjentami, coraz wyraźniej na pierwszy plan wysuwa się inna perspektywa: doświadczenie pracownika w branży ochrony zdrowia. Dane z raportu HireDoc. com za drugi kwartał 2025 roku rzucają światło na aktualną sytuację lekarzy i specjalistów – i pozwalają dostrzec wyzwania, które mają bezpośredni wpływ na poziom satysfakcji zawodowej, dobrostan psychiczny oraz jakość relacji personel–pacjent...
Voice of Employee w ochronie zdrowia, czyli jak mierzyć i aktywizować głos zespołu?
W ochronie zdrowia dużo mówi się dziś o głosie pacjenta. Ale znacznie mniej - o głosie pracownika. Tymczasem jakość opieki zaczyna się od ludzi, którzy ją tworzą. Ich dobrostan, poczucie wpływu i zaangażowanie bezpośrednio przekładają się na doświadczenie chorego. Voice of Employee (VoE), czyli systemowe słuchanie i reagowanie na opinie zespołów, jest dziś jednym z najważniejszych - a zarazem najczęściej pomijanych - filarów nowoczesnego zarządzania placówką medyczną...
Onboarding pracowników recepcji w placówce medycznej - II etap prac: Testowanie i wdrożenie
Po etapie diagnozy i zaprojektowania nowego procesu onboardingu, o którym była mowa w trzecim numerze magazynu „Patient Experience Manager”, przyszedł czas, aby wprowadzić rozwiązania w życie. Testowanie i wdrożenie to moment, kiedy przekuwa się teorię w praktykę, a pomysły muszą zmierzyć się z rzeczywistością. To właśnie tu można zweryfikować, co działa, a co wymaga poprawy...
To, co zespół przeżywa wewnątrz, pacjent poczuje na zewnątrz
Poza nielicznymi wyjątkami, np. medycyna estetyczna, pacjenci pojawiają się u lekarza raczej dlatego, że muszą - coś boli, coś dolega im lub ich najbliższym - niż dlatego że tego chcą z własnej, nieprzymuszonej woli. Czy w takiej sytuacji możliwe jest, aby pacjent był zadowolony i miał pozytywne doświadczenie?...
Employee Advocacy w placówce medycznej – klucz do autentycznej komunikacji i silnej marki
Coraz więcej firm dostrzega wartość Employee Advocacy w budowaniu swojego wizerunku – trend ten nie omija również sektora medycznego. Jednym z najważniejszych kierunków, jakie dziś wyznacza komunikacja, jest zwrot ku autentyczności, przejrzystości i relacjom międzyludzkim. W świecie, w którym pacjenci oczekują nie tylko wysokiej jakości usług, ale również zbieżności wartości, zaangażowanie zespołu w komunikację placówki staje się istotnym atutem...
Narzędzia, które pomogą ocenić doświadczenie pacjenta
Umawianie wizyty, rejestracja, konsultacja oraz obsługa po wizycie stanowią kluczowe „punkty prawdy”, z którymi ma się do czynienia podczas niemal każdego mapowania ścieżki pacjenta w przychodni czy indywidualnej praktyce. Aby możliwe było skuteczne doskonalenie doświadczeń na każdym z tych etapów, konieczne jest pozyskiwanie i analizowanie danych dotyczących tych przeżyć...
Sztuczna inteligencja i pacjent 2.0: Nowa era monitorowania zdrowia
Sztuczna inteligencja wkroczyła w obszar opieki zdrowotnej, przekształcając nie tylko diagnostykę czy terapię, ale także doświadczenia pacjentów i podejście do zdrowia jako procesu długoterminowego. Dzięki AI opieka staje się bardziej dostępna, empatyczna i spersonalizowana, a rozwój technologii longevity wpisuje się w realną strategię na zdrowie w przyszłości...
Pacjent nie zapamiętuje procedury, lecz emocje
Patient Experience w sieci klinik okulistycznych Optegra nie jest dodatkiem do strategii ­- jest jej fundamentem. Świadczy o tym NPS na poziomie 92. Jak można osiągnąć taki wynik? Jak dochodzi się do tak wysokiego poziomu zadowolenia i lojalności? Jak zaprojektować ścieżkę, która buduje pozytywne emocje, zapada w pamięć i inspiruje do rekomendacji? ... O tym, co naprawdę buduje doświadczenia pacjenta, mówią w rozmowie z magazynem „Patient Experience Manager” przedstawiciele firmy, tj. Krzysztof Płusa – dyrektor działu obsługi klienta i Customer Experience, Roman Arkusz – dyrektor kliniki w Poznaniu oraz Maria Mieleszko – dyrektorka klinik we Wrocławiu
Technologia z sercem. Trzy historie innowacji, które zaczynają się od słuchania pacjenta
W świecie, gdzie procedury ciągną się dłużej niż kolejki do lekarza, oni wybierają bliskość, szybkość reakcji i człowieczeństwo. Trzy osoby, trzy technologie i jedno wspólne pytanie: jak pomóc pacjentowi - szybciej, skuteczniej i z większą empatią? Nie ma nic trudniejszego niż usłyszeć: „Tu już nic się nie da zrobić”. A jednak są ludzie, którzy właśnie wtedy wchodzą do gry - z empatią, uporem i technologią. Trójką innowatorów, którzy zamiast pytać „czy to się opłaca?”, pytają: „czy to pomoże?”.
Marketing medyczny – inwestycja, która się zwraca
Marketing medyczny wciąż brzmi dla wielu jak coś podejrzanego. Jakby informowanie pacjenta o tym, co robimy dobrze – było czymś nieprzyzwoitym. Tymczasem stawką nie jest liczba lajków, tylko zaufanie, widoczność i prawo do jasnej komunikacji. O tym dlaczego marketing to nie sztuczki, tylko struktura i co wspólnego mają recepcja, Google Maps i strategia z... dobrze wyreżyserowanym spektaklem, opowiada magazynowi „Patient Experience Manager” Tomasz Lewandowski - dyrektor marketingu i komunikacji Grupy CMP oraz wykładowca studiów podyplomowych „Menedżer zdrowia przyszłości” na Akademii Leona Koźmińskiego...
Mikroempatia – mały gest, wielkie znaczenie w opiece zdrowotnej
W swoim ponad 25-letnim doświadczeniu korzystania z prywatnej opieki zdrowotnej miałam dostęp do usług wszystkich większych operatorów. Muszę niestety dodać, że często jeden od drugiego niewiele się różnił. Czasami było tak, że nawet gdy zmieniałam operatora, nie musiałam zmieniać lekarza, ponieważ mój lekarz również tam był. Jednak nowy operator pokazał mi, że może być różnica, i że jest ona zauważalna...
Sorry Works - ale nie z litości. Z obowiązku
Sezon konferencyjny trwa w najlepsze. W hotelowych kuluarach słychać stuk obcasów i brzęk filiżanek z gorącą kawą, rozstawiane są roll-upy, serwowane wegańskie ciasteczka, a prelegenci, jak co roku, przerzucają się rewolucyjnymi koncepcjami, świeżymi modelami zarządzania i danymi, które mają odmienić sektor ochrony zdrowia. To festiwal idei (czasami próżności), podczas którego – podobnie jak w świecie mody – co roku „nosi się” coś innego...
Jakość to nie projekt, to kultura pracy
Dla niego Patient Experience to nie dodatek do systemu, lecz jego fundament – zwłaszcza tam, gdzie od decyzji i procesów zależy zdrowie pacjenta. W ochronie zdrowia jakość nie może być przypadkiem – musi wynikać z obserwacji, słuchania i działania. Od lat pokazuje, jak wdrażać lean i narzędzia jakościowe nawet tam, gdzie brakuje zasobów, ale są ludzie gotowi do zmiany. Zachęca, by zaczynać od prostych usprawnień i tworzyć przestrzeń, w której personel i pacjent mogą być partnerami w leczeniu. Na 10 pytań odpowiada Michał Górski – Patient Experience Manager i COO w Exura

„Patient Experience Manager” to pierwszy w Polsce magazyn o tematyce Patient Experience. Integralną częścią e-magazynu „Patient Experience Manager" jest internetowa platforma INSIGHT, gdzie publikowany jest magazyn. Prenumeratorzy PREMIUM, oprócz e-wydań, mają także dostęp do dodatkowych treści w działach: warsztaty, raporty, badania i trendy.

Prenumeratorzy (zarówno BASIC jak i PREMIUM) mają dostęp do wszystkich wydań specjalnych. Więcej szczegółów na temat prenumeraty - a w tym także na temat prenumeraty dla zespołów - na stronie pxmanager.pl/prenumerata.

Chcesz mieć dostęp do platformy INSIGHT, a tym samym do treści premium?

Zostań prenumeratorem PREMIUM magazynu „Patient Experience Manager”. W ramach rocznej prenumeraty otrzymasz sześć numerów magazynu „Patient Experience Manager” oraz dostęp do e-wydań, e-wydań specjalnych, całego archiwum i treści premium, które nie są publikowane w serwisie pxmanager.pl, ani na łamach e-magazynu.

Interesuje Cię prenumerata dla całego zespołu? Zajrzyj na stronę Prenumerata i poznaj naszą ofertę.

Masz już dostęp do platformy INSIGHT?