Customer Experience Manager
Patient Experience Manager

04/2024

Kup ten numer e-magazynu! A najlepiej dołącz do grona prenumeratorów PREMIUM - sprawdź korzyści!

partner wydania

W numerze m.in.:

Rola urządzeń monitorujących w doświadczeniach pacjenta
Współczesna medycyna, napędzana nieustannym rozwojem technologii, stoi na progu fundamentalnej transformacji, która zmienia sposób, w jaki pacjenci doświadczają opieki zdrowotnej. Na czele tej zmiany stoją urządzenia monitorujące, które zyskały na znaczeniu, stając się nieodzowną częścią codziennego życia wielu osób...
Odpowiedzialność za Patient Experience spoczywa na każdym pracowniku placówki medycznej
Choć przyznaje, że to menedżer ma kluczową rolę w budowaniu kultury dbania o jakość i dobre doświadczenia pacjentów, bo nadaje kierunek tym zmianom, tak naprawdę odpowiedzialność za dostarczenie pacjentowi wartościowej opieki i za jego satysfakcję jest wspólna. Jej zdaniem każdy pracownik, niezależnie od swojego stanowiska, powinien być świadomy, jak ważne są jego działania - nawet pani sprzątająca, której pacjent zapyta, gdzie jest gabinet nr 3, odgrywa ważną rolę w budowaniu pozytywnych doświadczeń pacjenta...
Portal pacjenta - standard w komunikacji pacjenta z przychodnią?
Współczesna medycyna, podobnie jak wiele innych dziedzin życia, nieustannie ewoluuje pod wpływem nowych technologii. Systemy informatyczne stają się coraz bardziej zaawansowane, oferując rozwiązania, które jeszcze dekadę temu mogły wydawać się rodem z filmów science fiction. Jednym z najważniejszych obszarów, w którym nowoczesne technologie mają ogromny wpływ, jest komunikacja między pacjentem a placówką medyczną...
Czy pacjenci w Polsce mają dostęp do innowacyjnych wyrobów medycznych?
Branża wyrobów medycznych jest jedną z najbardziej innowacyjnych i dynamicznie rozwijających się dziedzin. Charakteryzuje się ciągłym dostarczaniem nowoczesnych rozwiązań, które rewolucjonizują opiekę zdrowotną. W 2023 roku złożono blisko 16 tys. wniosków patentowych w Europejskim Urzędzie Patentowym w dziedzinie wyrobów medycznych, co stanowi wzrost o 1,3 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. To pokazuje jak dynamicznie rozwija się ten sektor...
Autonomiczna obsługa pacjentów, czyli jak AI rewolucjonizuje polską służbę zdrowia
Podczas gdy samochody z autopilotem przestają być science fiction, a stają się rzeczywistością na naszych drogach, podobna rewolucja zachodzi w sektorze ochrony zdrowia. Sztuczna inteligencja (AI) wkracza do przychodni i szpitali, oferując autonomiczną obsługę pacjentów na niespotykaną dotąd skalę. Czy jesteśmy świadkami narodzin nowej ery hiper-dostępności w opiece zdrowotnej?...
Prawo Zoyi - o istocie PX w chorobach rzadkich
Pacjenta uznaje się za kluczowego interesariusza. Jest on postrzegany jako pomost między wszystkimi innymi interesariuszami. Od pacjentów można uzyskać informacje i insighty dotyczące wpływu ich stanu zdrowia oraz metod leczenia na codzienne życie – dane te są nieosiągalne z innych źródeł. Warto przy tym zauważać, że pacjenci znajdują się w wyjątkowej sytuacji, ponieważ tylko oni mogą precyzyjnie określić, jakich rezultatów oczekują...
RODO i prawa pacjenta PRAWO a PX
Dla wielu właścicieli i menedżerów podmiotów leczniczych RODO i prawa pacjenta są jedynie przykrym obowiązkiem, którego należy przestrzegać. Czują lęk przed konsekwencjami prawnymi i finansowymi ewentualnych naruszeń. Często nie dostrzegają jednak potencjału, jaki niesie za sobą przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych i praw pacjenta w kontekście doświadczeń pacjentów...
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych – nowa formuła dochodzenia roszczeń przez pacjentów
Szacuje się, iż rocznie do sądów powszechnych wpływa około kilkaset spraw cywilnych z zakresu tzw. błędów medycznych. Statystyka ta, z roku na rok rośnie. Niestety wraz ze zwiększeniem liczby pozwów, nie wzrasta liczba sądów. To wpływa na wydłużony czas postępowań. Często potrafią one toczyć się latami. Sytuacja ta jest niekorzystna dla obu stron procesu – zarówno szpitali, jak i samych pacjentów...
Siła współpracy w rozproszonej strukturze kliniki stomatologicznej
Jakie wyzwania niesie za sobą zarządzanie kliniką stomatologiczną działającą w czterech lokalizacjach w Gdańsku i okolicach? Jak od 11 lat udaje się prowadzić klinikę z pełną pasją i zaangażowaniem, zachowując przy tym główne cele, takie jak wzajemny szacunek, pozytywne nastawienie oraz wykorzystanie trudnych momentów do tworzenia przestrzeni na nowe wyzwania?...
Słuchanie, które leczy: jak medycy mogą otworzyć się na głos pacjenta?
Słuch rozwija się już na etapie życia płodowego i jest definiowany jako świadomy odbiór wrażeń dźwiękowych oraz rozumienie wypowiedzi. Warto zadać sobie pytania, czy profesjonaliści medyczni potrafią słuchać? Czy potrafią aktywnie słuchać i jednocześnie zadawać pytania? Czy wsłuchują się w potrzeby komunikowane przez pacjentów? Czy w ogóle chcą słuchać?...
Contact center w branży opieki medycznej - 10 grzechów vs 10 najlepszych praktyk
W dobie cyfryzacji oraz rosnących oczekiwań pacjentów wobec usług medycznych, contact center staje się jednym z kluczowych elementów w budowaniu relacji między placówką medyczną a pacjentem. W tym miejscu uzyskuje się informacje, rejestruje wizyty oraz często szuka pomocy lub wsparcia....
Jak profesjonalnie otworzyć placówkę medyczną - wyzwania i kluczowe aspekty
Otwarcie placówki medycznej jest skomplikowanym zadaniem i nie lada wyzwaniem, które wymaga szerokiej wiedzy zarówno medycznej, jak i umiejętności zarządzania w tym projektami...
Kompleksowa opieka nad pacjentem urologicznym
W procesie leczenia urologicznego szczególnie ważne jest indywidualne podejście do pacjenta. Rozumiejąc, że każda diagnoza i każdy przypadek są inne, zadaniem personelu szpitala medycznego jest dostosowanie planu leczenia oraz opieki do potrzeb konkretnego pacjenta. Podejście to obejmuje każdy etap, zaczynając od prehabilitacji, przez diagnostykę, leczenie, aż po rehabilitację...
Placówka w obliczu zmian – od przychodni rodzinnej do lidera opieki medycznej
Placówka medyczna, która z małej rodzinnej przychodni przekształciła się w jedną z największych w Toruniu, stanowi przykład dynamicznego rozwoju i skutecznego zarządzania w obliczu licznych wyzwań. Od zmiany lokalizacji, przez trudności związane z pandemią, aż po integrację z dużą siecią medyczną, zespół nieustannie dostosowywał się do nowych realiów, zachowując przy tym swoją tożsamość i dbając o najwyższy standard obsługi pacjentów...
Społeczna odpowiedzialność biznesu w ochronie zdrowia
Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility) to działania, które jak żadne inne budują lojalność klientów, ponieważ związane są z wyższymi wartościami, dobrymi doświadczeniami oraz zaufaniem. CSR w Polsce w ciągu ostatnich 10 lat z idei wykorzystywanej na potrzeby kreacji dobrego wizerunku, przekształciła się wręcz w element, który można uznać fundamentem działalności oczekiwanym przez pacjentów...
Łańcuchy dostaw zorientowane na pacjenta
Sektor opieki zdrowotnej począwszy od producentów surowców, wytwórców, dystrybutorów i kończąc na punktach, do których docierają gotowe produkty, potrzebuje łańcucha dostaw, który jest skoncentrowany na pacjencie. Gwarantuje on bowiem, że właściwy pacjent ma dostęp do właściwego leku, we właściwym miejscu i czasie. Niesie to za sobą wiele korzyści...
Dlaczego każdy pacjent to VIP?
Nawet najlepsza oferta i doskonali eksperci nie przyniosą pożądanych efektów bez odpowiedniej obsługi klienta. Rynek produktów i usług premium kształtują możliwości nabywców, a te jak wskazują dostępne raporty rosną. Tylko w roku 2022 grupa Polaków o rocznych dochodach równych lub wyższych niż 120 tys. złotych zwiększyła się o 51 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem*...
Niewiele osób obchodzą przypadki „jedne na milion”
Według różnych źródeł na świecie rozpoznano już około 7 tysięcy chorób rzadkich, a tylko na 5-10 proc. z nich są dostępne leki. Jeżeli zachorujesz i okaże się, że jest dla ciebie lek, w dodatku finansowany – oznacza to, że masz sporo „szczęścia”...
Spokojnie, to tylko awaria
Jeśli coś może pójść źle, to pójdzie! Jeśli ma się wydarzyć awaria, to się wydarzy. Prawo Murphy’ego, czy po prostu życie? Bez względu na interpretację warto uwzględniać możliwość wystąpienia nieoczekiwanych przeszkód i nauczyć się jak sobie z nimi radzić, gdy już się pojawią...
Budowanie Patient Experience to długotrwały projekt, więc warto zacząć już teraz
Z każdym rokiem maleje liczba pacjentów leczących się tylko w ramach NFZ, co oznacza, że systematycznie przenosimy się do systemu mieszanego - miksu usług prywatnych opłacanych jednorazowo lub w ramach prywatnego abonamentu i funduszu. Inwestowanie w zarządzanie doświadczeniami pacjentów w Polsce staje się więc kluczowe w kontekście rosnącej konkurencji na rynku prywatnych ubezpieczeń, dynamicznej konsolidacji rynku i zmian demograficznych...

"Patient Experience Manager" to pierwszy w Polsce e-magazyn o tematyce Patient Experience. Tworzymy go nieregularnie z partnerami z branży medycznej. Na łamach magazynu poruszane są wyłącznie tematy związane Pantient Experience i funkcjonowaniem placówek medycznych.

Integralną częścią e-magazynu „Patient Experience Manager" jest internetowa platforma INSIGHT (dostępna wyłącznie dla prenumeratorów PREMIUM). To w niej publikowane są dodatkowe treści - warsztaty, raporty, badania i trendy.

Warto zostać prenumeratorem, ponieważ prenumeratorzy otrzymują dostęp nie tylko do e-magazynu „Patient Experience Manager”, ale także do e-wydań magazynów „Customer Experience Manager” oraz „Employee Experience Manager”. Ponadto prenumeratorzy otrzymują na wskazany adres lub do wskazanego Paczkomaty InPost papierowe wydanie magazynów „Customer Experience Manager” oraz „Employee Experience Manager”. Więcej szczegółów na temat prenumeraty na podstronie pxmanager.pl/prenumerata.

Chcesz mieć dostęp do platformy INSIGHT, a tym samym do treści premium?

Zostań prenumeratorem PREMIUM magazynu „Patient Experience Manager”. W ramach rocznej prenumeraty otrzymasz dostęp do sześciu numerów e-magazynu „Patient Experience Manager” oraz wszystkich e-wydań specjalnych, całego archiwum i treści premium, które nie są publikowane w serwisie pxmanager.pl, ani na łamach e-magazynu.

Interesuje Cię prenumerata dla całego zespołu? Zajrzyj na stronę Prenumerata i poznaj naszą ofertę.

Masz już dostęp do platformy INSIGHT?