Customer Experience Manager
Patient Experience Manager

02/2024

Kup ten numer e-magazynu! A najlepiej dołącz do grona prenumeratorów PREMIUM - sprawdź korzyści!

partner wydania

W numerze m.in.:

Technologia w świecie medycznych wyzwań i nadziei
Współczesna medycyna, wzbogacona o narzędzia sztucznej inteligencji i big data, staje przed wyzwaniem zrozumienia nie tylko ludzkiego ciała, ale i ludzkiego doświadczenia w jego najgłębszym wymiarze. Czy jesteśmy gotowi na to, aby nasze zdrowie stało się odbiciem złożonych algorytmów i symulacji?
Patient Experience to istotny element biznesowego wzrostu
W jej ocenie głos klienta czy pacjenta musi być mocno osadzony w procesach biznesowych. Twierdzi wręcz, że nie można robić dobrego Patient Experience czy Customer Experience nie znając dobrze biznesu, nie pracując na danych operacyjnych, nie znając specyfiki, czy wewnętrznych zależności. Na te wszystkie elementy - przyznaje w rozmowie z magazynem - trzeba patrzeć łącznie, bo sam głos pacjenta to tylko część historii... Rozmowa z Kamilą Płowiec-Bzduchą, dyrektorką Biura Zarządzania Doświadczeniami Pacjenta w PZU Zdrowie
Edukacja w służbie PX, czyli rola komunikacji marki medycznej w budowaniu pozytywnych doświadczeń
Postępująca medykalizacja życia społecznego sprawia, że coraz bardziej interesujemy się zdrowiem. Komunikacja, która umiejętnie odpowiada na te potrzeby, pozwala podtrzymywać pozytywne doświadczenia pacjenta pomiędzy korzystaniem z jej usług. W tej relacji marka medyczna powinna być jednocześnie mędrcem, opiekunem i towarzyszem...
Okiem badacza: Czy warto podejmować temat emocji w ankietowych badaniach satysfakcji?
W kontekście badań nad satysfakcją klienta oraz pacjenta, niezmiennie toczą się dyskusje na temat czynników wpływających na jakość doświadczenia i stosunku do marki. Mimo że panuje raczej zgodność, iż emocje odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu odczuć i opinii klienta w kontekście satysfakcji, to już systematyczne uwzględnienie tego aspektu w badaniach nie jest już tak oczywiste i powszechne...
Co ma PAO do PX?
Pacjenci prócz leczenia czy rehabilitacji, potrzebują także wsparcia psychologicznego i dostępu do informacji na temat swojej choroby, a także wymiany doświadczeń z innymi pacjentami. Taką pomoc oferują organizacje pacjentów (ang. Patient Advocacy Organization, PAO)...
Doświadczenia pacjentów wyznaczają standard obsługi
Zarządzanie doświadczeniami pacjentów w placówkach medycznych to nie tylko analiza opinii zebranych po kontakcie z placówką, ale przede wszystkim zrozumienie rosnących oczekiwań i potrzeb pacjentów...
Reklamacja– niedoceniany głos pacjenta
Każda branża ma swoją specyfikę, rozróżnia je zarówno charakter udzielania świadczeń, jak i sposób korzystania z nich przez klienta. Różne jest także zaangażowanie klienta w relacje z marką oraz styl jego przywiązania. Wspólnym zaś mianownikiem jest klient...
Health care w praktyce - czyli jak proaktywnie dbać o zdrowie pacjentów
Społeczeństwo obecnie narażone jest na wiele chorób cywilizacyjnych. Modyfikowana żywność, wysoki poziom stresu, siedzący tryb życia czy chociażby zanieczyszczenia środowiska – to wszystko wpływa na zwiększenie ryzyka zachorowań. Jednym z elementów dłuższego i efektywniejszego życia są badania profilaktyczne...
Ranking placówek – doświadczenia pacjentów w centrum uwagi
Coraz częściej mówi się dzisiaj o doświadczeniach klientów. Doświadczenia pozytywne stanowią o przewadze konkurencyjnej, natomiast negatywne wymuszają wprowadzanie usprawnień i zmian organizacyjnych. W centrum uwagi jest pacjent, więc o doświadczenia należy dbać szczególnie, bowiem wyjściowo oczekiwania są dużo wyższe...
Słuchając pacjentów
Złożenie reklamacji jest momentem prawdy, a zarazem szansą na dynamiczny rozwój obszaru CX. Weryfikacja rozmów reklamacyjnych daje możliwość dostrzeżenia tego, czego nie widać po samej treści reklamacji; słychać emocje i prawdziwego pacjenta...
Reklamacja nie będzie konieczna
Informacja zwrotna od każdego pacjenta w postaci reklamacji jest bardzo istotna – niezależnie od tego, czy roszczenie pacjenta jest zasadne, czy nie...
Wyzwania osób z niepełnosprawnościami w ochronie zdrowia
„Wiesz co, my (rodzice osób z niepełnosprawnością) jesteśmy przyzwyczajeni do walki o każdy dzień, więc byłoby super, gdybyśmy podczas wizyt lekarskich już nie musieli walczyć. My i tak mamy pod górę” - w ten sposób wypowiada się o ochronie zdrowia mama młodego mężczyzny z głębokim upośledzeniem umysłowym...
Concierge medyczny – rewolucja w polskich placówkach?
Czy słyszeliście o concierge’ach? A o concierge’ach medycznych? To fascynujące zjawisko, które zaczyna wkraczać do polskich placówek zdrowotnych, wywołując wiele dyskusji i emocji. Wyobraźcie sobie osobę, która pełni rolę „anioła stróża” na drodze pacjenta przez labirynt medycznego systemu – od momentu rejestracji aż do opuszczenia placówki...
Pacjent zadowolony z przebiegu wizyty i obsługi, to lepsze efekty terapeutyczne i korzyści biznesowe
Ma świadomość, że oczekiwania wobec prywatnej opieki medycznej są bardzo wysokie i rosną w przypadku pojawienia się problemów zdrowotnych. Wie także, że aby im sprostać, ważne jest zbudowanie zaufania pacjenta do operatora medycznego... Na 10 pytań odpowiada Paulina Kossakowska, kierownik Zespołu Projektowania Doświadczeń i Analiz w PZU Zdrowie

"Patient Experience Manager" to pierwszy w Polsce e-magazyn o tematyce Patient Experience. Tworzymy go nieregularnie z partnerami z branży medycznej. Na łamach magazynu poruszane są wyłącznie tematy związane Pantient Experience i funkcjonowaniem placówek medycznych.

Integralną częścią e-magazynu „Patient Experience Manager" jest internetowa platforma INSIGHT (dostępna wyłącznie dla prenumeratorów PREMIUM). To w niej publikowane są dodatkowe treści - warsztaty, raporty, badania i trendy.

Warto zostać prenumeratorem, ponieważ prenumeratorzy otrzymują dostęp nie tylko do e-magazynu „Patient Experience Manager”, ale także do e-wydań magazynów „Customer Experience Manager” oraz „Employee Experience Manager”. Ponadto prenumeratorzy otrzymują na wskazany adres lub do wskazanego Paczkomaty InPost papierowe wydanie magazynów „Customer Experience Manager” oraz „Employee Experience Manager”. Więcej szczegółów na temat prenumeraty na podstronie pxmanager.pl/prenumerata.

Chcesz mieć dostęp do platformy INSIGHT, a tym samym do treści premium?

Zostań prenumeratorem PREMIUM magazynu „Patient Experience Manager”. W ramach rocznej prenumeraty otrzymasz dostęp do sześciu numerów e-magazynu „Patient Experience Manager” oraz wszystkich e-wydań specjalnych, całego archiwum i treści premium, które nie są publikowane w serwisie pxmanager.pl, ani na łamach e-magazynu.

Interesuje Cię prenumerata dla całego zespołu? Zajrzyj na stronę Prenumerata i poznaj naszą ofertę.

Masz już dostęp do platformy INSIGHT?