Customer Experience Manager
Patient Experience Manager

03/2024

Kup ten numer e-magazynu! A najlepiej dołącz do grona prenumeratorów PREMIUM - sprawdź korzyści!

partner wydania

W numerze m.in.:

Sztuczna inteligencja czy gra interesów?
Maksyma Kartezjusza „Cogito ergo sum” (Myślę, więc jestem - przyp. red.) doskonale oddaje znaczenie ludzkiej inteligencji. W dzisiejszych czasach, jak sądzę, stoimy przed pytaniem, czy tylko nam jako gatunkowi ludzkiemu przypisano prawo do analizy i wnioskowania? Czy sztuczna inteligencja będąca „dzieckiem” ludzkich umysłów może myśleć za nas i poprawić nasze zdrowie oraz jakość życia?...
Technologia odegra kluczową rolę w poprawie doświadczeń pacjentów
Jako szef spółki technologicznej często na konferencjach powołuje się na strategię dotyczącą wspierania branży medycznej. Tym samym stwierdza, że receptą na sukces są trzy kluczowe obszary - procesy, zespół i właśnie technologia. Mało tego, uważa, że technologia odegra w najbliższym czasie kluczową rolę w poprawie doświadczeń pacjentów...Rozmowa z Danielem Nowocinem, prezesem zarządu Medidesk
Kim są „Zetki” i jakie mają oczekiwania jako pacjenci?
Ponad połowa pokolenia Z, czyli osób urodzonych w latach 1997-2012, to już osoby dorosłe, które samodzielnie decydują o tym, gdzie i u kogo będą się leczyć. Jak warto podchodzić do pacjentów z tego pokolenia? Czy warto przełamywać stereotypy i postrzeganie tej grupy? Czy należy wsłuchać się w ich głos i starać zrozumieć poglądy w kwestiach współpracy z placówkami medycznymi?...
Zautomatyzowane systemy opisów badań: przyszłość medycyny i komfort pacjentów
Do słowa „automatyzacja” przyzwyczailiśmy się już w wielu aspektach naszego życia. Inteligentne garnki robią za nas obiady, a pralki sterowane smartfonami po przeskanowaniu zdjęcia stosu rzeczy oczekujących na pranie potrafią dobrać odpowiedni do nich program. Automatyzacja otacza nas każdego dnia. Co jednak oznacza to w świecie radiologii i jak wygląda przyszłość tej dziedziny?
Cyberbezpieczeństwo w placówkach medycznych z perspektywy pacjenta
W obliczu wyzwań stawianych przez zagrożenia cybernetyczne istotne jest, aby pacjenci byli świadomi swoich praw i obowiązków, których zrozumienie jest kluczowe dla ochrony danych osobowych i bezpiecznej współpracy z placówkami medycznymi. Ponadto bardzo istotnym pozostaje element edukacji i budowania świadomości o aktualnych zagrożeniach...
Psychologia doświadczeń pacjentów z chorobami przewlekłymi
Pacjent chory przewlekle, to dziś nie tylko bierny odbiorca opieki medycznej w danej placówce, ale również swego rodzaju tester jej jakości. Jeśli będzie zadowolony ze swojego doświadczenia, zostanie stałym pacjentem – najbardziej wartościowym z perspektywy placówek komercyjnych (i nie tylko!)...
Chcesz zdobyć pacjentów? Zbuduj Call Center!
„Zbuduj efektywne Call Center i stosuj najlepsze praktyki, a zwiększysz satysfakcję pacjentów, obniżysz koszty i pomożesz w rozwoju firmy”. Niestety, jak może powiedzieć każdy, kto miał możliwość zarządzania centrum kontaktowym, nie takie to proste, a diabeł tkwi nie tylko w szczegółach...
Zagrożenia AI w pracy lekarza
W związku z majową nowelizacją Kodeksu Etyki Lekarskiej (KEL), lekarze od 1 stycznia 2025 roku będą mogli w swojej pracy korzystać z algorytmów sztucznej inteligencji. Oczywiście, pod pewnymi warunkami. Jakie to warunki? Co ważnego nie powinno umykać uwadze?...
Jak bardzo potrzebujemy pozytywnej opinii pacjentów o naszej placówce?
Gdy zaczynamy się zastanawiać nad tym pytaniem, to od razu nasuwają się następne: Czy przyczyna tkwi w samym personelu, czy może w stosowanych procedurach? Czy posiadane standardy obsługi wpływają na satysfakcję pacjentów, a jeśli tak, to w jaki sposób?...
Specyficzne potrzeby niesłyszących pacjentów
Budowanie dobrych doświadczeń pacjentów w placówkach medycznych jest nieodzownym elementem strategii zarządzania zdrowiem na całym świecie. Składa się na to wiele różnorodnych interakcji, jakie pacjenci mają z systemem opieki zdrowotnej, w tym z lekarzami, pielęgniarkami oraz innym personelem medycznym i niemedycznym...
Od chaosu do porządku, czyli jak standaryzacja procedur poprawia doświadczenia pacjentów
Czasami ścieżka pacjenta w placówce przypomina jazdę po ogromnym mieście w godzinach szczytu, w której pacjenci i personel starają się jakkolwiek bezkolizyjnie dotrzeć do celu. Każdy jedzie w swoim kierunku, co prowadzi do nieporozumień i frustracji – dobrze, że nie są uzbrojeni w klaksony, to dopiero byłby hałas...
Warto zrozumieć emocje i potrzeby pacjentów
Jej zdaniem za biznesem powinna iść rzeczywista potrzeba, ale żeby na nią odpowiedzieć warto zrozumieć emocje i potrzeby pacjentów. Radzi przy tym, aby zaprzyjaźnić się z danymi i potraktować je jako wskazówkę do poznania punktu bólu oraz momentów prawdy... Na 10 pytań odpowiada Katarzyna Chojczak, kierowniczka Działu Obsługi Klienta w Centrum Medycznym CMP

„Patient Experience Manager” to pierwszy w Polsce magazyn o tematyce Patient Experience. Integralną częścią e-magazynu „Patient Experience Manager" jest internetowa platforma INSIGHT, gdzie publikowany jest magazyn. Prenumeratorzy PREMIUM, oprócz e-wydań, mają także dostęp do dodatkowych treści w działach: warsztaty, raporty, badania i trendy.

Prenumeratorzy (zarówno BASIC jak i PREMIUM) mają dostęp do wszystkich wydań specjalnych. Więcej szczegółów na temat prenumeraty - a w tym także na temat prenumeraty dla zespołów - na stronie pxmanager.pl/prenumerata.

Chcesz mieć dostęp do platformy INSIGHT, a tym samym do treści premium?

Zostań prenumeratorem PREMIUM magazynu „Patient Experience Manager”. W ramach rocznej prenumeraty otrzymasz dostęp do sześciu numerów e-magazynu „Patient Experience Manager” oraz wszystkich e-wydań specjalnych, całego archiwum i treści premium, które nie są publikowane w serwisie pxmanager.pl, ani na łamach e-magazynu.

Interesuje Cię prenumerata dla całego zespołu? Zajrzyj na stronę Prenumerata i poznaj naszą ofertę.

Masz już dostęp do platformy INSIGHT?