Oceniając po kilkudziesięciu zapytaniach - jakie dotarły po jednej z ostatnich publikacji dotyczącej możliwości AI Asystenta Healthicate - zdecydowanie tak! W rozmowach pojawiło się kilka kwestii, które warto zrozumieć przed wdrożeniem takiego narzędzia:
- tak, odgłos klawiatury jest rzeczywistą funkcjonalnością,
- narzędzie składa się z dwóch AI-Agentów - jednego konwersacyjnego i drugiego komunikującego się z dowolnym systemem medycznym,
- oprócz połączenia real-time z systemem medycznym, daje ono możliwość budowania własnej bazy wiedzy, która przetwarza informacje dotyczące zasad codziennej pracy,
- wyszukiwanie konkretnych pacjentów po danych demograficznych i medycznych daje możliwość nie tylko wysyłki inteligentnych przypomnień o wizytach, ale także docierania do konkretnych grup Pacjentów celem rekrutacji w badaniach klinicznych czy w opiece koordynowanej,
- narzędzie pracuje w trybie tekstowym oraz głosowym, co oznacza, że może automatycznie komunikować się z Pacjentami poprzez SMS, czat oraz w rozmowach telefonicznych.
Jeden z moich ulubionych cytatów zeszłego tygodnia to: „Te systemy budowania scenariuszy były czymś fajnym żeby przetestować koncepcje voicebotów ale od dłuższego czasu czekaliśmy aż pojawi się rozwiązanie na miarę dzisiejszych możliwości technicznych takie jak Wasze”.
To jasno pokazuje, że placówki medyczne nie tylko są gotowe, ale i czekają na udostępnienie im rozwiązań jak np. Healthicate, a program FENIX ruszający już w najbliższych dniach jest tylko wodą na młyn wdrażania innowacji w całym kraju. Inwestycje w nowe technologie zawsze budzą pytania o ich rzeczywistą opłacalność. Ale czy wiesz, ile niewykorzystanego potencjału drzemie w Twojej placówce? Ile wizyt można by dodatkowo umówić, ile odwołanych wizyt odzyskać i jak znacząco można by zwiększyć przychody bez konieczności zatrudniania dodatkowego personelu?
Co więcej, doświadczenia pacjentów mogą znacznie się poprawić dzięki wdrożeniu AI Asystenta. Pacjenci będą mogli liczyć na szybszą i bardziej precyzyjną obsługę, a także na bardziej spersonalizowane podejście do ich potrzeb. Automatyzacja prostych, powtarzalnych zadań pozwoli personelowi medycznemu skupić się na bardziej skomplikowanych i wymagających aspektach opieki, co przełoży się na lepszą jakość obsługi.
Wprowadzenie AI do placówek medycznych to nie tylko krok w stronę nowoczesności, ale również szansa na realne wsparcie pracowników i poprawę doświadczeń pacjentów, co w efekcie prowadzi do bardziej efektywnego i zadowolonego personelu oraz pacjentów.
Patryk Ogórek
Founder Healthicate i Aurero