Każdy z nas spotkał się z wyzwaniami, które potrafią dać w kość, a jednocześnie są też okazją do pokazania naszego profesjonalizmu. Oto TO5 sytuacji konfliktowych w placówce medycznej: 1) Kolejka - Nikt nie lubi czekać, szczególnie w przychodni, 2) Pomyłka - Czy to z naszej, czy pacjenta strony, pomyłki zdarzają się każdemu, 3) Finanse - Niespodziewane koszty często irytują pacjentów, 4) Odwołanie - Nagłe zmiany planów? Zdarza się najlepszym, 5) Dezinformacja - Brak informacji to częsta przyczyna nieporozumień. 

A teraz, jak sobie z tym radzić? Pamiętajcie, że każda z tych sytuacji wymaga od nas nie tylko wiedzy, ale i umiejętności komunikacyjnych. Jak więc zachować profesjonalizm i jednocześnie rozwiązać problem? Oto nasza TECHNIKA 5 KROKÓW: 1) Zachowaj Spokój - Niezależnie od sytuacji, nasz spokój jest fundamentem, 2) Wyraź Zrozumienie i Zainteresowanie - Twoje empatyczne podejście może zdziałać cuda, 3) Zadaj Pytania - Szczegółowe pytania pomagają lepiej zrozumieć problem i oczekiwania pacjenta, 4) Przeproś i Wyraź Skruchę - Jeśli doszło do błędu, szczerość jest kluczem, 5) Działaj! - Zapewnienie o szybkiej i skutecznej reakcji może uspokoić nawet najbardziej zdenerwowanego pacjenta. 

Pamiętajcie, że każda sytuacja to też okazja, aby pokazać, jak bardzo dbacie o swoich pacjentów. Używając tej prostej techniki, możecie przekształcić nawet najbardziej napięte momenty w pozytywne doświadczenia. 

Trzymajcie się tych kroków, a zobaczycie, jak Wasza praca stanie się jeszcze bardziej satysfakcjonująca. Jeśli jesteście zainteresowani pogłębieniem tematu to zapraszam do przygotowanego przez Urszula Łaskawiec materiału szkoleniowego, w którym znajdziecie wyczerpujące odpowiedzi na wszystkie kwestie z dziedziny radzenia sobie z trudnym pacjentem. 

Daniel Nawrocin
Prezes Medidesk