Zbudowane doświadczenie w gabinecie lekarskim determinuje to, czy pacjent podejmie dalsze leczenie oraz czy badania i dalsze konsultacje umówione po wyjściu z gabinetu ostatecznie zostaną przez niego zrealizowane. Komunikacja lekarza decyduje o tym, czy pacjent poczuje potrzebę wejścia w proces leczenia oraz czy się w niego zaangażuje.
To w gabinecie lekarskim, w dużej mierze poprzez komunikację, zaczyna się budowanie zaufania, które ma również swój wpływ na efektywny proces zarządzania wizytami. Jeżeli pacjent czuje niepewność, wybierze się na kolejną wizytę do innego specjalisty, co wpływa na efektywne zarządzanie czasem wizyt i czasem pacjenta.
Etap komunikacji i budowania zaufania jest wejściem w proces lojalizacji
Jeżeli komunikacja i postawa lekarza wzbudziła zaufanie, postawiona diagnoza była trafna,
a pacjent czuje, że brał udział w ustaleniu planu leczenia i rozumie, dlaczego powinien go zrealizować, rodzi się zaufanie, które sprawia, że pacjent przy kolejnej wizytach będzie chciał dostać się do „swojego” lekarza.
Jaki wpływ ma lojalizacja na proces dostępności? To trochę jak z biznesowym spotkaniem. Łatwiej jest nam odwołać spotkanie z osobą, która nam coś oferuje, ale nie do końca czujemy potrzebę posiadania tego produktu, niż spotkanie z osobą, która posiada produkt, którym żywo jesteśmy zainteresowani. Często to ci najbardziej zaufani przez pacjentów lekarze mają najmniejszy wskaźnik nieodwołanych wizyt, ponieważ pacjenci wiedzą, że nie łatwo się do tych lekarzy dostać. Jeżeli dojdzie do sytuacji, kiedy pacjent nie może przyjść na wizytę, z dużym prawdopodobieństwem odwoła ją z szacunku do drugiej osoby, czyli lekarza...P
Cały artykuł na łamach bezpłatnego, specjalnego wydania magazynu "Patient Experience Manager".