Organizacje pacjentów coraz bardziej obecne w systemie ochrony zdrowia

Z raportu wynika, że aż 74 proc. organizacji pacjentów podjęło współpracę z przynajmniej jedną instytucją centralną, co stanowi wzrost w porównaniu do poprzednich lat. Najczęściej nawiązywana była współpraca z Ministerstwem Zdrowia (55 proc.) oraz Biurem Rzecznika Praw Pacjenta (50 proc.). Niestety, wciąż zbyt mało organizacji angażuje się w działania Narodowego Funduszu Zdrowia (22 proc.) czy Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (36 proc.).

Największe przeszkody w dialogu z administracją publiczną

Mimo rosnącego zaangażowania, organizacje pacjentów wskazują na liczne bariery we współpracy:

  • Brak odpowiedzi na korespondencję i trudności w prowadzeniu dialogu (34,5 proc.).
  • Ograniczone zasoby finansowe i organizacyjne (32,7 proc.).
  • Niejasne reguły współpracy oraz nieodpowiedni czas na konsultacje (30,9 proc.).
  • Brak informacji o możliwości konsultowania dokumentów (30,9 proc.).

Tego rodzaju trudności sprawiają, że organizacje pacjentów często czują się pomijane w procesach decyzyjnych...P

Cała treść artykułu a także link do pełnego raportu na platformie INSIGHT

© ℗ Wszelkie prawa zastrzeżone